Saltar a continguts

0 resultats trobats
Imatge de complement
FRATERNITAT I COMPROMÍS

En el Ressó d'aquest primer trimestre tornem a enllaçar amb la campanya "Una societat amb valors és una societat amb futur" que Càritas ha difòs durant els darrers anys. Tractàrem la COMUNIÓ, la PARTICIPACIÓ, la DIVERSITAT i la GRATUÏTAT i ara ens cal introduir la FRATERNITAT  i el COMPROMÍS. Dos valors que encaixen en la nostra societat, tant trasbalsada en molts aspectes.

Et convidem doncs a viure d'acord amb aquests dos valors que donaran sentit a la teva vida. Et convidem a viure de la manera següent:

- Recuperant el valor de l'amistat incondicionada com a aposta de servei. Ningú te un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics (Jn 15, 13).

- Treballant per la convivència social. Els membres d'una fraternitat compartim esperances, objectius i una mateixa lluita per la justícia.

- Construint un projecte comú. Acostant sentits i sentiments, recuperant els llocs on és possible viure en harmonia, especialment amb els més desfavorits. Us demano que aneu tots d'acord i que no hi hagi divisions entre vosaltres, sinó que estigueu ben units en un sol pensament i en un sol parer (1 Co1, 10).

- Desactivant el que ens desuneix. Deixant caure barreres/fronteres, lleis que restringeixen l'acollida i la caritat. Promovent una igualtat d'accés a les oportunitats, el servei al bé comú i el respecte als sentits diversos.

- Reconeixent el valor de la "terra" en que ens toca sembrar, centrats en les possibilitats que ofereixen el temps present i les dinàmiques positives inserides en la societat. Una part de la llavor va caure en terra bona i donà fruit (Mt 13,8).

- Desactivant, mitjançant l'opció del servei, el poder i els mecanismes de violència que converteixen les persones pobres en culpables i responsables úniques de la seva situació.

- Creant noves aliances, nous vincles. Descentrant-nos i activant l'associacionisme, la trobada comunitària, el compromís civil, el voluntariat, la cooperació.